چكيده: هدف از این مقاله، بررسی تفکر جدیدی درباره‌ استراتژی و علت تمایل و کشیده شدن به سمت اقیانوس آبی است. استراتژی و نوآوری در روشهای مرسوم، بر خلق ایده در محدوده تعیین شده و ساختار یافته صنایع موجود تمرکز دارد. نوآوری یک پدیده اتفاقی است که توسط تعداد محدودی از افراد درون شرکت، که معمولا در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند، به دست می‌آید. دراینجا علاوه بر استراتژي اقيانوس قرمز و مشكلات و محدوديت هاي اين استراتژي خصوصا بازارهاي خاكستري، استراتژی جدیدی با نام: استراتژی اقیانوس‌آبی معرفی می‌شود